Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Ewidencja innych obiektów hotelarskich

Ewidencja innych obiektów hotelarskich

Artykuł

Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Wiżajny

 INSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Wiżajny.
  2. We wniosku podaj numer NIP oraz numer wpisu do KRS albo numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej- o ile taki posiadasz.
  3. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Urzędzie Gminy Wiżajny, ul. Szkolna 11, 16-407 Wiżajny.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Wiżajny.
  2. Załączniki:
  • minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi,
  • opis obiektu.
  1. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej – w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Wiżajny.

Opłaty:

Wpis do ewidencji jest bezpłatny.

  • 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Wiżajny  - na żądanie wnioskodawcy.

Wszelkie zobowiązania można wpłacać:

  • w kasie Urzędu Gminy Wiżajny, ul. Szkolna 11 (poniedziałek – piątek w godz. 7:.30 – 15.30);
  • przelewem na nr konta 33 93540007 0090 0900 0114 0002 Bank Spółdzielczy Sejny Oddział Wiżajny,  z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie".

Miejsce złożenia  wniosku:

Urząd Gminy Wiżajny, ul. Szkolna 11

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wpisu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawą odmowy wpisu do ewidencji innych obiektów hotelarskich są braki formalne wniosku, nieuzupełnione w terminie 7 dni od wezwania do ich usunięcia. Odmowa wpisu w tym przypadku wydawana jest w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.

Uwagi:

  1. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku Wójta Gminy – art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. Z 2019 r. poz. 238).
  2. Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie jest obowiązkowe dla wszystkich, którzy prowadzą działalność polegającą na wynajmowaniu pokoi dla turystów (art.39 ust.3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych) w formie: pokoi gościnnych, kwater prywatnych, wynajmu pokoi, gospodarstwa agroturystycznego, pól namiotowych, domków letniskowych, ośrodków wczasowych, kolonijnych, rehabilitacyjnych itd., bez względu na ilość wynajmowanych miejsc noclegowych.
  3. Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
  4. Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
  5. Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
  6. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informację o:
  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
  • uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
  • zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
  • zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
  • zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
  • pisemnie na adres Urząd Gminy Wiżajny, 16-407 Wiżajny, ul. Szkolna 11.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. 2019 r. poz. 238, z 2020 r. poz. 2211).
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 2166).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Miasta Augustów.
  2. Załącznik nr 1 Minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi.
  3. Załącznik nr 2 Opis obiektu.

Sprawę prowadzi:


Inspektor Ewelina Buczyńska, tel. 87 568 80 55

Email: ewelinabuczynska@wizajny.pl
 

Strona w przygotowaniu...

Ewelina Buczyńska
Dane kontaktowe

Gmina Wiżajny
Szkolna 11, 16-407 Wiżajny
tel.: 87 568 80 49,
Fax: 87 568 80 49
e-mail:wizajny@su.home.pl

NIP: 844-21-53-319

adres do e-doręczeń: AE:PL-43132-69467-FIHFU-17

Nr konta Urzędu
Gminy Wiżajny

Główne:
Bank Spółdzielczy Sejny - Oddział Wiżajny
33 9354 0007 0090 0900 0114 0002

Opłaty za odpady komunalne:
Bank Spółdzielczy Sejny - Oddział Wiżajny
26 9354 0007 0090 0900 0114 0031.

Godziny pracy urzędu

Poniedziałek do piątku - 7:30 do 15:30

Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.